Hosszas halogatás után, számos újítással jelent meg a Blizzard tulajdonában lévő, Overwatch néven futó játék második része. A felmerülő kérdés az, hogy van-e értelme második résznek.
Három évvel a bejelentése után, 2022. október 4-én minden platformra hivatalosan is befutott az Overwatch 2. A folyamatos frissítések ellenére a Blizzard tartalmilag évek óta nem nyúlt az első részhez, ezért lehetett indokolt a folytatás.

A 2016-ban megjelent elődjéhez képest ugyan beszélhetünk újdonságokról, de nem feltétlenül olyanokról, melyek miatt szükséges lett volna egy második rész kiadása.
Újdonságok
A legmeglepőbb újítás talán a játék free-to-play-jé (szerk.: ingyenesen játszhatóvá) tételében rejlik, amelyet a játékban frissen megjelenő Battle Pass (szerk.: szezonális előfizetés) rendszerrel próbálnak kompenzálni. Míg az eddigi profitok a játék megvásárlásából, a loot boxokból (szerk.: kiegészítőket rejtő ládák) (amiket immáron kivettek) és az ezt tartalmazó kozmetikai eszközökből (fegyver- és hőskinézetek) eredtek, innentől kezdve ez a szisztéma jelentheti a jackpotot. A játékosok nagy része befizet egy adott összeget (10$≈4200 Ft) ennek kiváltásához és ahogy haladnak a játékmenetben, azzal párhuzamosan jutalmazza őket a játék: csilivili hőskinézetek, új hősök, skinek (szerk.: kiegészítők kozmetikázása).
Viszont elérhető ennek az ingyenes verziója is, amely habár kevesebb ajándékkal, de szintén megjutalmazza azokat akik hűen folytatják a játék pörgetését.
Hősök, pályák
Emellett megjelent 3 új hős: Junker Queen (kb. Junkrat női változata), Sojourn és Kiriko, akikből szerintem kihagyták a kreativitást, ugyanis majdnem mindhárom egy már létező karakter tulajdonságaival rendelkezik és ezekből adaptál.
A régi játékosoknak viszont nem kell félni: az eddig megszerzett hősök megmaradnak minden más statisztikával, kinézettel, illetve előrehaladással együtt.
Továbbá kiadtak tömérdek mennyiségű új pályát, amivel a grafikán és a megjelenésen próbáltak finomítani, meghagyva az első résznek a hangulatát (a gépigényen sem súlyosbítva).
A játékmód
A Push-on kívül egyelőre nem jelent meg új játékmód, de az alap módba kicsit belenyúltak. Az eddigi 6v6-os felállás helyett innentől 5 az 5 ellen mérhetjük össze tudásunkat.
Ez szerintem egy kiváló újítás, ugyanis ezáltal sokkal átláthatóbb az egész játékmenet, illetve maga a pálya sem túlzsúfolt.
Összességében úgy gondolom nincs ok panaszra, ugyanis a játék ugyanazt a szintet hozza, amit 6 évvel ezelőtti elődje. Egy remek alkotásról van szó, de olyasfajta újdonságokról beszélünk melyeket meg lehetett volna oldani különböző frissítésekkel is, azonban meglehet, hogy ez az érzés idővel elhalványul és hozzászokik az ember.
Enyedi Máté
A Debreceni Egyetem másodéves kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatója
Mi a DEpublik?
A DEpublik egy, a Debreceni Egyetem hallgatóinak publikációiból álló cikksorozat, melyben az egyetemisták perspektíváján keresztül kerülnek terítékre az őket foglalkoztató témák.
Hozzászólások