Az egyik ilyen helyszínen tartott sajtótájékoztatón jelentette be Papp László, Debrecen polgármestere a fejlesztéseket.
Több csomópont is megújul Debrecen nyugati részében- mondta el ma sajtótájékoztatón Papp László, Debrecen polgármestere. A városvezető kiemelte,
a város közlekedési rendszerének megújítási időszakát éljük, hiszen ez az év különösen nagy beruházásokat hozott a közlekedésfejlesztés területén. Debrecen növekedése folyamatos, éppen ezért a városvezetésnek mindig feladata lesz a város közlekedési hálózatának, közlekedési rendszerének átgondolt és tervszerű fejlesztése.
Az egyik helyszín a Szabó Lőrinc – Csigekert utca, valamint a 33-as főút Balmazújvárosi út és Füredi út kereszteződése. Az egyik legnagyobb forgalmú útszakasza Debrecennek. A polgármester az előzményeket megemlítve elmondta, hogy
több csomópontot érintően voltak már beavatkozások ezen az úton, de tíz évvel ezelőtt még nem létezett az északnyugati gazdasági övezet. 2024-től a BMW próbaüzemével meg is kezdődik a működése. Az oda települő vállalatok további forgalmat fognak generálni a város ezen részében, ezért kezdeményezték az Építési és Közlekedési Minisztériumnál azt, hogy a környékhez kapcsolódó két nagy csomópont kialakítása és fejlesztése mindenképpen történjen meg.
Ennek megfelelően kiírták a közbeszerzést a kivitelezési munkálatokra vonatkozóan, így hamarosan elindulnak a fejlesztések. Ez egy nagy léptékű beavatkozás, hiszen a csomópont kapacitása megtöbbszöröződik. Papp László kiemelte, hogy
a Csigekert utcai ágon önálló jobbra, önálló egyenes és önálló balra kanyarodó sávok lesznek, tehát az eddigi 1+1 sáv helyett összesen 4 sáv áll rendelkezésre. A 33. sz. főút mindkét ágán önálló jobbra kanyarodó sáv, kettő egyenes és egy önálló balra kanyarodó sáv épül. A mostani 2×2 sáv helyett így összesen áganként 6 sáv tudja a kapacitás bővítést szolgálni.
A polgármester elmondta, hogy emellett nagy beavatkozást hajtanak végre a Szabó Lőrinc utcában, aminek a nagyfelületű aszfaltozása folyamatban van. Mivel közel a csomóponthoz lakóépületek vannak, ezért ott 200 méter hosszan szervizút épül, és 120 méter hosszan egy kerékpárút is készül, ami bekapcsolódik a kerékpárút rendszerbe.
Ezzel párhuzamosan a városrész egy másik szakaszán is zajlik fejlesztés: a Domokos Márton út leaszfaltozása már elkészült 2019-ben, azzal a szándékkal, hogy ezt a szakaszt- a város északi elkerülőjével, a 354-es főúttal- összekötve, a Böszörményi út tehermentesítése reálisan kézzelfoghatóvá és elérhetővé váljon. Mindez már nem csupán terv, hiszen
a fejlesztésre szintén kiírták a tendert.
A tervekhez kapcsolódóan arról beszélt a polgármester, hogy egy hídszerkezet beépítésével, külön szintű csomóponttal gazdagszik a város, amely könnyen és biztonságosan használható alternatívát jelent. Az ütemezésről elmondta, hogy várhatóan
jövő év tavaszán indulhatnak meg a kivitelezési munkálatok mindkét csomópontban.
Katona Erzsébet, a városrész önkormányzati képviselője kiemelte, hogy úgy tekintenek erre a csomópontra, mint a városrész kapujára, és ezt a kaput megpróbálják egyre szélesebbre tárni az itt élők és az itt közlekedők számára.
Hozzászólások