Ha minden jól megy, láthatjuk majd az eSportot az olimpiai játékok részévé válni 2020-ra. A Nemzetközi e-Sport Szövetség (IeSF) dél-koreai szervezete választ kapott a Nemzetközi Olimpiai Bizottságtól (IOC), amely bemutatja a folyamatát és a következő lépéseket annak érdekében, hogy az eSport elismert olimpiai sportág legyen – írja a geex.hu.
A nemzetközi e-Sport Szövetség kérelmet nyújtott be az Olimpiai Bizottsághoz február 19-én, hogy információt szerezzen arról, hogyan válhat az eSport versenyképes játékká az olimpiai játékokon. A kérelemre április 8-án érkezett válasz, és az eSport szövetség azt állítja, hogy minden lehetséges eszközzel és elvégzett papírmunkával ezen fog dolgozni, hogy eleget tegyen a feltételeknek.
Az IeSF főtitkára, David Lim elmondta, hogy a kérelmezőnek kötelessége kitölteni a papírokat, amik magukban foglalják az alapvető információkat, népszerűségi adatokat, történelmét és hagyományát, egyetemességét, irányítását és a sport fejlesztését is. Az értékelése decemberben fog megkezdődni.
Az viszont kevéssé ismert, hogy ennek a speciális sportágnak Debrecenben is több éves hagyománya van! A Debreceni Egyetem november 6-án a széles nyilvánossagnak is bizonyítja ezt.
Kezdetben csak 3 játékkal, de most már újabb 2-vel gazdagodott a kínálat:
- Counter Strike 1.6 (5 on 5)
- Call of Duty 2 (5 on 5)
- Call of Duty 4 (3 on 3)
- Fifa 2011 (1 on 1)
- DotA (5 on 5)
A LAN-parti egy olyan közösségi esemény, amelynek résztvevői egy fizikai helyszínen, helyi hálózatba kötött számítógépeken sokszereplős számítógépes játékokat játszanak. A résztvevők száma minimum kettő, s a legnagyobb rendezvényeken néhány ezer játékos és valamivel kevesebb érdeklődő jelenik meg.
Az E-SPORT:
Az e-sportolók saját magukat hivatalosan úgy határozzák meg, hogy elektronikus sport művelői, akik professzionális módon, versenyszerűen foglalkoznak videojátékkal. Ebből fakadóan a „játékos” megjelölés mellett „e-sportolóknak” is nevezzük őket. Lényegében sporteszközként tekintenek a videojátékokra, ellentétben azokkal, akik elsősorban szórakozás céljából ragadnak egeret és klaviatúrát. Van élsport és tömegsport. Mára önálló iparággá fejlődött az egykori szubkultúra, ahol a kiemelkedő játékosok megélhetésükért zongoráznak a billentyűzeten és óriásvállalatok talicskázzák bele a pénzt.










Hozzászólások