A kötelező jótállásra vonatkozó új szabályok a vevő érdekeit szolgálják, hogy egy meghibásodott termék miatt kevesebb hátrányt szenvedjen.
A rendelkezések jövő évtől lesznek érvényesek, melyek egyértelműsítik, hogy a szavatossági, jótállási igények érvényesítése nem köthető az eredeti csomagolás meglétéhez – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A változtatásra azért volt szükség, mert visszatérő problémaként jelentkezett, hogy az elhúzódó, akár többszöri javítás miatt a jótállási időből kifutott a termék. Ennek értelmében 2021. január 1-jétől meghosszabodik a jótállási idő azzal az idővel, amíg a vásárló a javítás miatt nélkülözi a készüléket. A szervizelés időtartama tehát nem számít bele a jótállási időbe.
A csomagolás megőrzése már nem feltétele a szavatossági, jótállási igénynek, hiszen teljesen életszerűtlen, hogy egy készülék pl. hűtőgép kartondobozát, és egyéb csomagolási kellékeit évekig őrizze a vásárló a lakásában.
A módisítások továbbá rögzítiK, hogy a javítást végző cég köteles tájékoztatást adni a következőkről:
- a termék javítható-e
- a javítási időről, és annak elkészültéről
Amennyiben a javítás nem történik meg 30 napon belül, a fogyasztó kérheti a cserét, ha erre nincs lehetőség, akkor pedig a vételár összege visszajár.
A fenti rendelkezések értelmében a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrizheti a kereskedő és szerviz közötti kommunikációt.
Kép: Getty Images










Hozzászólások