Egyetlen nappal a 2019-es Forma-1-es szezon kezdete előtt, az Ausztrál Nagydíj helyszínén tüdőembóliában meghalt az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting. Az brit születésű szakember 66 éves volt. Halálhírét az FIA elnöke, Jean Todt jelentette be március 14-én – írja az Index.
Az 1952-ben született Whiting fiatalon a motorsport közelébe került, ralikocsikon dolgozott szerelőként, majd 1976-tól már formaautókkal foglalkozott egy Surteest versenyeztetett testvérével a brit F5000-es bajnokságban. A következő évben a Hesketh Racinghez csatlakozott, majd annak megszűnése után a későbbi F1-vezér Bernie Ecclestone Brabham csapatának alkalmazottja lett, ahol az 1980-as évtized elején már vezető szerelőként segítette Nelson Piquet-t az 1981-es és 1983-as vb-címmel véget érő szezonokban.
Whiting 1988-ig maradt a Brabhamnél, majd amikor Ecclestone eladta azt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai bizottságába került pont Ecclestone ajánlására, majd 1997-től ő vezette a technikai és biztonsági részleget, ekkor lett az F1 versenyigazgatója. Munkája során kulcsfontosságú biztonsági intézkedéseket vezettetett be az F1-ben, részben az ő nyomására kerültek a fejvédő bukókeretek is az autókra, amik tavaly megmentették Charles Leclerc életét a spái rajtbaleset során.
Versenyigazgatóként az F1 minden részére rálátása és hatása volt, legyen az biztonság, technikai szabályzat és versenyügyi kérdés. Ő hagyta jóvá a versenypályákat, ő vezette a pilóták eligazítását a futamok előtt, és ezt mindig könnyed, elérhető stílusban, humorosan tette, amitől az F1 egyik legkeményebb munkáját végző Whiting az egyik legnépszerűbb is lett a boxutcában, írja róla a BBC.
Whiting váratlan halála megrázta az F1-et, főleg, hogy a tragédia egy nappal az Ausztrál GP hétvégéje előtt történt. Az FIA elnöke, Jean Todt az F1 központi és utánozhatatlan alakjának nevezte, aki megtestesítette a sportág lelkét. Hozzátette, hogy a Forma-1 egy hűséges barátot és egy karizmatikus nagykövetet vesztett Whitingban.
Hozzászólások