A boltok polcaira visszatért az ikonikus debreceni üdítőmárka, ugyanis a Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 augusztusában újra elindította a Róna üdítők forgalmazását. A piacra kerülő termékek kóla- és narancsízben érhetők el, kétliteres PET-palackos kiszerelésben.
A Róna az 1970-es és 1980-as években az egyik legnépszerűbb hazai üdítőitalnak számított, és évtizedeken át meghatározó szerepet töltött be a magyar italpiacon.
A Róna üdítőt a Debreceni Állami Gazdaság a ’70-es években hozta forgalomba, ezzel bővült az üdítőitalok akkoriban elég szűkös kínálata a hazai piacon. A rendszerváltást követően a keleti országrészben a Róna igencsak népszerű volt. A privatizációt követően az új tulajdonosok feladata lett volna országossá tenni a márkát, azonban nem sikerült új életet lehelni az üdítőbe. A 2010-es években egy rövid ideig újra kapható volt a termék.
Most azért hozták vissza, mert megnőtt a retró termékek iránti kereslet, és lehetőséget szeretnének adni a fogyasztóiknak a gyerekkori ízek újraélésére – derül ki a Márka Üdítőgyártó Kft. közleményéből.
A vállalat portfóliójában több más üdítő is elérhető, amelyek közül a Róna különleges helyet foglal el, mivel sokak számára a nyolcvanas évek mindennapjainak része volt.
A vállalat 2018. óta több mint 12 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre. Az elmúlt évek fejlesztései nyomán a Márka termelése tovább bővült: a cég 2025-ben 184 főt foglalkoztat, éves nettó árbevétele pedig meghaladja a 24 milliárd forintot.










Hozzászólások