Hamarosan befejeződik a 30 milliárd forint értékű logisztikai gigaberuházás az ukrán határ közelében található East-West Gate (EWG) intermodális terminálon. Az új logisztikai terminál a maga nemében az európai kontinens legnagyobb és legmodernebb ilyen jellegű befektetése, amelynél az előzetes tervek szerint Európában elsőként távolról, 5G-technológiával irányítják a darukat.
Az innováció jegyében indul az új év a magyar logisztikában
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke előadásában kiemelte, hogy ez a beruházás kulcsfontosságú szerepet tölthet be nemcsak a hazai, de az európai logisztika fejlődésében is, hiszen a térképre már Magyarország is felkerül.
„Ez a kimagasló fejlesztés is egy remek példája annak, hogy a logisztika is egy olyan iparág, amelyben folyamatos az innováció. A fejlődés fenntartásához pedig elengedhetetlen a szakismereteknek is az állandó frissítése. A Magyar Logisztikai Egyesület célja éppen ezért a naprakész logisztikai tudás megosztása”
mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
Az egyesület támogatást is nyújt a friss logisztikai szakismeretek megszerzéséhez. Ennek jegyében Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Székesfehérváron, Kecskeméten, sőt még Nagyváradon is számos esetben meghirdet olyan képzéseket, mint a Felsőfokú Logisztikai Menedzser. Az oktatások már nemcsak személyes, hanem online formában is elindulnak, melyre szintén nagy az igény. A szervezet évente kiad egy szakmai tanulmánygyűjteményt is Logisztika Évkönyv címen, melynek szerzői évről évre a logisztika világának legkiemelkedőbb szakembereiből tevődnek össze. Az egyesület elkötelezett támogatója a magyar logisztika gyakorlati fejlődésének, így nincs ez másként a East-West Gate kapcsán sem.
A fejlesztés 30 milliárd forintból 1 év alatt ért a célegyenesbe
„Az East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. beruházása az ukrán határtól nem messze, Fényeslitkén valósul meg. Az első munkálatok megközelítőleg egy éve kezdődtek, azonban mostanra már a célegyenesben tartanak. A műszaki átadás terv szerint március 24-én, az üzemszerű indulás pedig április végén várható”
jelentette be Tálosi János vezérigazgató.
A 85 hektáron elterülő fejlesztés részét képezi a közel 10 km hosszú normál és széles nyomtávú vasúti pálya, valamint közúti közlekedésre és a konténerek tárolására használt 225 ezer négyzetméter betonburkolat is.
Újra fénykorát élheti a logisztika az ukrán határnál
Az új, európai szinten is kimagasló fejlesztésnek köszönhetően újjáéledhet a teljes logisztikai régió, és reneszánszát élheti a térségben a logisztika. Ráadásul ez nemcsak a regionális logisztikában, hanem az Ázsiát Európával összekötő áruszállításban is nagy előrelépés. A terminál a vasúti szállítmányozás egyik jelentős állomásává válhat, és fokozatos kapacitásbővítéssel évente akár egymillió darab 20 lábas konténer is áthaladhat majd rajta.
Innovatív 5G
Az üzemeltetés zöldtechnológiával valósul majd meg, az energiaellátást többek között nagy teljesítményű napelempark és hőszivattyú rendszer fogja biztosítani. Mindemellett a vállalat területén kizárólag elektromos járművet használnak majd. Dr. Galambos Péter műszaki igazgató beszédéből kiderült, hogy itt irányítják majd a kontinensen elsőként távolról, 5G-technológiával a darukat. Ráadásul egy magyar startup vállalkozás közreműködésével felépítik az EWG digitális ikertestvérét is, amely valós időben, 3D-ben követi a központ folyamatait és működését, tehát a daruk, a vonatok, a kamionok, a szállítójárművek mozgását, valamint az áruk útját.
Az új selyemút nyugati kapuja
A nyomtávváltásból adódó átrakás jelentős része jelenleg a fehérorosz-lengyel határ két oldalán található Breszt és Małaszewicze településeken történik. Mára azonban mindkét átrakodó leterheltsége igencsak megnövekedett, így az újonnan nyíló East-West Gate a kelet-nyugati áruszállítás fontos állomásává válhat. Ráadásul a rendelkezésre álló környező szabad területeken a vállalat képes akár 500 ezer négyzetméteres raktár, összeszerelő vagy gyártóüzem építésére is. A szerteágazó lehetőségek ezáltal további ajtókat nyithatnak meg a jövőben a kereskedelmi szereplők számára.
Forrás: Magyar Logisztikai Egyesület










Hozzászólások