A BMW is profitál a kínai gazdasági fellendülésből. A koronavírus járványra való tekintettel azonban a csoport továbbra is óvatos az év egészével kapcsolatban.Milyen hatással lehet a debreceni BMW-gyár építésére a mamut cég távol-keleten elért gazdasági eredménye?
Annak ellenére, hogy a nyereség jelentősen megnőtt, a BMW az egész évet tekintve óvatos. A koronaválságra tekintettel az autógyártó megismételte azt a várakozást, hogy a csoport adózás előtti eredménye az adott évben jelentősen, azaz több mint tíz százalékkal csökkent. Kilenc hónap után a csoport adózás előtti eredménye csaknem 42 százalékkal maradt el az előző évi értéktől, az autóipar pedig alig volt nyereséges, 0,3 százalékos EBIT-rátával. „Miután a gazdasági környezet a harmadik negyedévben stabilizálódott, a járvány most ismét fellendül” – figyelmeztetett az autógyártó. A fertőzési hullám negatív következményei és a bizonytalanságok magasak a védekező intézkedések gazdasági hatásai miatt.
Annak ellenére, hogy az árbevétel 1,4 százalékkal, alig 26,3 milliárd euróra csökkent, a konszolidált adózás előtti eredmény július és szeptember vége között csaknem tíz százalékkal, 2,5 milliárd euróra nőtt. A többlet még 17 százalékkal, több mint 1,8 milliárd euróra nőtt. A fejlesztést jó üzleti tevékenység támogatta Kínában. A világ legnagyobb autópiaca sokkal erőteljesebben talpra állt, mint a világ más régióinak piacai. A BMW a harmadik negyedévben már beszámolt az eladások növekedéséről és a szabad cash flow növekedéséről az autóiparban.
A német autókonszern gazdasági eredményei azt jelzik, hogy nincsen komolyabb probléma, és ezek így talán nem fogják negatív irányba befolyásolni a debreceni BMW- gyár projektet. 2019 augusztus óta a BMW Group már húsz helyi munkatársat vett fel, a rendszerbe álló létesítmény pedig több mint 1 000 új munkahelyet biztosít majd a régióban. A térségben 2019 óta folyamatosan aktív toborzási kampányt folytat a vállalatcsoport.










Hozzászólások