A Brand Finance szerint idén az Apple büszkélkedhet a legértékesebb brand címével.
Három év után ismét a csúcsra kerülhetett az Apple– legalábbis a brit Brand Finance piackutató vállalat Global 500 ranglistája alapján. Minden évben listázzák az előző év bevételei és részvényei alapján a világmárkákat. 2021-ben az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, ami 87 százalékos növekedést jelent egyetlen év alatt. Tavaly csupán a dobogó legalsó fokát sikerült megcsípnie az alma-logóval fémjelzett brandnek, míg 2019-ben ezüstérmet zsebelt be.
Azért az idei második és harmadik helyezett sem búslakodhat. Az Amazon.com 254 milliárd dollárral, azaz 15%-os emelkedéssel zsebelte be a lista második helyét, míg a Google mindössze 1 százalékos növekedést produkált, és 191 milliárd dollárra nőtt.
A listáról a pandémia hatásai is kikövetkeztethetőek. A Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra, az Airbus-é 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt a koronavírus miatti korlátozások eredményeképp.
A teljes lista ITT érhető el.
Hozzászólások