A környező országokban mindehol a tanárok hirdetik az egymásra való odafigyelés fontosságát. Hazánkban ugyanez az üzenet egy buszsofőr révén jut el a közönséghez.
Minden évben szemlézi a nagy márkák karácsonyi reklámvideóit a Wanamaker szakblog, idén azonban egy igazán érdekes dologra bukkant a nemzetközi kínálatban. A Telekom
ugyanazt a reklámot vetíti minden kelet- és közép-európai leányvállalata révén, a Magyar Telekomot kivéve.
A promóció főszereplője a nemzetközi videóban ugyanis egy tanár. A helyszín egy iskola, a fókuszban pedig -a fő mondanivaló mellett, miszerint rendkívül fontos a másikra való odafigyelés- a tanárok sokrétű és nélkülözhetetlen munkája áll.
A magyar promócióban az üzenet semmit sem változott, a séma is ugyanaz, a főszereplő viszont más.
Egy buszvezető szemén keresztül meséli el nekünk a cég, hogy egy egyszerű “hogy vagy?” is milyen fontos lehet egy-egy adott pillanatban.
A két videót látva meglehetősen nehéz nem aktuálpolitikai hátteret felfedezni a dolog mögött, hiszen folyamatosak a demonstrációk a tanárok mellett a szakszervezetek és diákok szervezésében az egész országban a pedagógusok alacsony bérezése miatt. Az sem javít a helyzeten, hogy december elején nyolc fővárosi pedagógust polgári engedetlenség okán elbocsátottak.
Előzmények:
A 444.hu megkereste a Magyar Telekom sajtóosztályát is az ügyben, akik azt válaszolták, hogy a Telekom leányvállalatai saját hatáskörben döntenek a reklámokról.
Előfordult már, hogy közös nemzetközi reklámfilm készült, de arra is volt példa, hogy a Magyar Telekom hazai és nemzetközi szinten is elismert márka- és reklámkommunikációs szakmai műhelye által fejlesztett reklámkampányt vett át másik ország. Karácsonyi kampányunk elsődleges célja, hogy az odafigyelés üzenetét átadjuk, és a történetmesélés segítségével a hétköznapi működés részévé váljon. A nemzetközi kommunikációs csapattal közösen döntöttünk a közös fejlesztésű „Hogy vagy?” koncepció magyarországi életre keltéséről.
Hogy miért döntöttek így, arra a portálnak adott válaszukban nem térnek ki, azt viszont kifejtik, hogy
Hozzászólások