A hivatalos felületeken jelentősen szűkült a mozgásterük, így egyre többen jelennek meg a Facebook Market Place nevű piacterén – erre hívta fel a figyelmet a Nébih. A tájékoztató szerint a hirdetési portálok megkövetelik a hirdető egyértelmű azonosítását, de a közösségi felületeken még mindig szabályozatlan ennek a folyamata, emiatt ott az ellenőrzés bonyolultabb. Emiatt fordulhat elő, hogy a közösségi médiában sokszor hamis profillal, azonosítására alkalmas adatok nélkül, olykor irreálisan alacsony áron kínálják a tűzifát.
A Nébih ellenőrök az elmúlt négy évben csaknem 240 kamionnyi illegálisan forgalomba hozott fát koboztak el. Rendszeresen töröltetnek jogszerűtlen tűzifa hirdetéseket, de egyre szorosabban összedolgoznak a portálok üzemeltetőivel is, hogy a csalókat már a hirdetés feladása előtt kiszűrjék. A hatósági ellenőrzések és megelőző intézkedések mellett fontos, hogy maguk a vásárlók is megfelelően felkészültek legyenek a tűzifa rendelés előtt, amelyhez minden szükséges információt megtalálnak a Nébih honlapján.










Hozzászólások