Hamarosan csökkenhet a menetidő.
Befejeződött a 100-as vasútvonal Püspökladány és Ebes közötti vonalszakaszának korszerűsítése– olvasható a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF Zrt.) honlapján megjelent közleményben. Mint írják,
A fejlesztésnek köszönhetően jelentősen megnövekszik Hajdú-Bihar megye vasúti szolgáltatásának színvonala, az átépített vasútállomások modern környezetet biztosítanak az utazó közönség számára. A beruházás során a kétvágányú, villamosított, a 31,25 km hosszú vonalszakasz teljes átépítésén, korszerűsítésén túl három vonatállomás is megújult. Kabán, Hajdúszoboszlón és Ebesen 55 cm magasságú állomási peronok létesültek, aluljárók, liftek, perontetők épültek, valamint az állomások több pontján történt akadálymentesítés. Megújult továbbá az állomások térvilágítása, korszerűsítették a felsővezetéki rendszereket. A szintbeni átjárók modernizálásán túl Kabán az állomás bejárati részén különszintű vasúti-közúti keresztezést alakítottak ki. A különszintű biztonságos keresztezés felüljáró kiépítésével került megvalósításra, mely szintbeni csomóponttal kapcsolódik a 4. sz. főúthoz.

Ezen kívül a beruházás során a hajdúszoboszlói állomáson csaknem 170 m hosszon, az ebesi állomás bal és jobb oldalán 1300 m és 360 m hosszon építettek ki zajvédő falakat.
Mindhárom állomás tekintetében nagy figyelmet fordítottak a parkolási és a kerékpártárolási lehetőségek kialakítására, ezért Kabán 40+2 db P+R, 80 db B+R, Hajdúszoboszlón 40+2 db, 70 db B+R, Ebesen pedig 23+2 db P+R és 70 db B+R rendszert építettek ki. Az állomási előterek átépítésével a buszfordulók és megállók is jelentős korszerűsítésen estek át, Kabán és Hajdúszoboszlón közvetlen kapcsolat kialakításával a vasúti peronokhoz.
írják a közleményben.

A projekt egyik fontos célkitűzése az volt, hogy jelentősen csökkenjen a menetidő ezen a szakaszon. Az eredményeket ismertető sajtótájékoztatón beszámoltak arról is, hogy az ehhez szükséges feltételek egy része meg is valósult, azaz a
a 160 km/h sebességre alkalmas vágánygeometria és a korszerű biztosítóberendezések kiépítése.
Korábban már portálunk is beszámolt az Ebes – Debrecen vasúti vonalszakasz pályaépítési munkáiról, jelenleg még a Szajol – Debrecen szakaszon dolgoznak.
A 160 km/h sebesség eléréséhez szükséges a fenti projekteken túl a jelenleg folyamatban lévő GSM-R távközlési hálózat kiépítésének II. üteme, valamint a vontatási feltételek teljesülésének érdekében Ebes alállomás tervezési és kivitelezési munkái zajlanak. Kapcsolódó projektként a Püspökladány –Biharkeresztes vasúti szakasz közötti szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítása, valamint a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő vasúti fejlesztések vannak folyamatban.
Utóbbi projektről már a HajduPress is beszámolt: a BMW-gyárnak is otthont adó Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó fejlesztés 55 milliárd forintba kerül, a korábbi közlések szerint idén év végére kellene befejeződnie.
A 100-as vonal Püspökladány-Ebes közötti szakaszának fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában európai uniós támogatásból valósult meg nettó 74 milliárd forint értékben.
Hozzászólások