Elkezdődtek a Debrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezetének fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti beruházások munkálatai- derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleményéből. A projektre 55 milliárd forint áll rendelkezésre, amiből több kilométernyi vasúti pálya újulhat és épülhet meg.
Ahogy a NIF Zrt. közleményében olvasható:
átépítik a 108. számú vasútvonal Debrecen – Macs állomás vasúti vonalszakaszát 80-100 km/h pályasebességre. A 100. számú Szolnok-Debrecen vasútvonal érintett szakaszán 160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre, az állomási vágányokon 40 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre fejlesztik a vasúti infrastruktúrát.
A fent leírt pályasebességek érezhető változást hoznak majd az egyes szakaszokon megye vasúti közlekedésének életébe, hiszen számos vonal szorult korszerűsítésre és gyorsításra. A kivitelezés során a meglévő nyomvonal felújítása mellett -ami 11,6 km hosszú vasúti szakaszt jelent-, elvégzik a szükséges korrekciókat is, csaknem 4 km-nyi szakaszon, valamint Debrecen és Tócóvölgy állomások között a meglévő mellé egy második vágányt is építenek.

Fontos eleme még a projektnek, hogy a Debrecen állomáson felsővezetéki és központi forgalomirányító rendszereket telepítenek, megújítják a jelenlegi biztosítóberendezést és az üzemi épületet egyaránt. A Tócóvölgy állomáson a jelenlegi felvételi épületet alakítják át, Macs állomáson pedig egy új felvételi épületet építenek. Az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet területéhez csatlakozóan rakodó pályaudvart létesítenek a Macs Ipari Park állomás kiépítésével, ahol központi forgalomirányítási központot létesítenek.

Jelenleg időszakos vágányzár van érvényben a Debrecen-Füzesabony vonalon a beruházás miatt, a teljes értékű forgalom várhatóan 2021 őszén vehető fel újra. Papp László Debrecen polgármestere a projekt mai nyitórendezvényén elmondta:
A jelenleg zajló folyamatok Debrecent gazdasági és közlekedési értelemben a közép-európai régió kiemelkedő jelentőségű városává teszik. A mai napon elhelyeztük Kelet-Magyarország legjelentősebb ipari intermodális terminálját, amely nem csak a leendő BMW-gyárat, hanem Debrecen minden ipari parkját, sőt egész Kelet-Magyarország logisztikai tevékenységét képes lesz támogatni és kiszolgálni.
A beruházás a tervek szerint 2021 végére készül el. A kivitelezést az V-Híd Építő Zrt. végzi.
Hozzászólások