A 2021 tavaszától folyó munkálatok a végéhez érkeztek: nettó 1 milliárd 150 millió forintból építették át Debrecen legutáltabb kereszteződéseit.
Eredetileg az önkormányzat megrendelésére indult a felújítás, végül azonban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által valósult meg, amelyet a Debreceni Mélyépítő Holding Kft. és a KE-VÍZ 21 Zrt. végzett el.
Az átadáson Papp László Debrecen polgármestere is részt vett, aki kiemelte, hogy az említett területen “naponta több mint húszezer jármű halad át, ezért is volt nagy szükség a két csomópont összehangolt fejlesztésére és átalakítására”. A kereszteződések gyakorlatilag hetek óta használhatóak, azonban az elmúlt napokban véglegesen lezárult a a műszaki átadás-átvételi és a használatbavételi engedélyezési eljárás.

“Nyugodtan nevezhetjük a Bem tér-Nyíl utcai és a Nyíl utca-Hadházi úti csomópontot az egyik legutáltabb kereszteződésnek Debrecenben, legalábbis ami a múltat illeti, és nagyon remélem, hogy ez a megítélése a fejlesztésnek köszönhetően gyökeresen megváltozik.”
nyilatkozta Papp László polgármester.
Az eredeti tervben körforgakomként szerepelt az átépítés, azonban a lakóépületekhez túl közel eső körforgalomív miatt bírósági ítélet akadályozta a megépítését.
A csomópont átadásán a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese, Juhász Zoltán elmondta, hogy 1700 köbméter aszfalt felhasználásával, összesen 12 ezer négyzetméteren történt a felújítás.

“Reméljük, hogy ennek eredményeképpen egy élhetőbb, hatékonyabb csomóponti környezet jött létre.”
hangsúlyozta Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese.
Nem csak a kereszteződést fejlesztették: a könyvtárnál sávbővítés történt, a Homok utcai autóbuszmegállót jelentősebb teherbírással rendelkező bazaltbeton burkolattal látták el. A Bem téren a jelzőlámpák összehangolása mellett jobbra kanyarodó, szigettel elkülönülő sávokat hoztak létre a közlekedés megkönnyítése érdekében. A fejlesztésen belül a 33-as főutat 454 méteren, a csatlakozó szakaszt pedig 230 méter hosszúságban újították.
Hozzászólások