2030-ig csaknem kétezer milliárd forintból frissítenék a járműállomány átlagéletkorát.
A debreceni utazóközönség is kipróbálhatja az új, első osztályú IC+ kocsikat, ami a MÁV saját fejlesztése- nyilatkozta az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára az MTI-nek. Schanda Tamás a Nyugati Pályaudvaron tartott sajtónyilvános bemutatón kiemelte,

a kormány a vasúti járművek minőségi cseréjére kétezer milliárd forintot költ 2030-ig a vasút versenyképességének megerősítése és az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében. A vasúti járműállomány átlagéletkorát 25 év alá csökkentik, és törekednek az utasigényekhez illeszkedő, hatékonyan üzemeltethető, korszerű járműállomány kialakítására.
Korábban már portálunk is beszámolt arról, hogy a MÁV Szolnokon fejlesztett új kocsijait -a sikeres futáspróba után- már idén „csatasorba” állítja a vasúti társaság.
Schanda Tamás a bemutatón elmondta azt is, hogy a
több mint 40 milliárd forintból elkészülő első 90 darab IC+ jármű gazdaságstratégiai, iparpolitikai célokat is szolgál. Az új flotta több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épül, a gyártás során 250 munkavállalónak ad közvetlenül munkát a vasúttársaságnál, és legalább ugyanennyinek közvetve. A magyar vasúti kocsi mintegy harmadával olcsóbb a piacon elérhető, hasonló tulajdonságokkal rendelkező járműveknél.
Az utasok 55 IC+ kocsival már ismerkedhetnek, közülük 20 a nemzetközi vasútvonalakon közlekedik.

Mi található az első osztályú IC+ kocsiban?
- 15 első osztályú ülőhely
- az ülésekhez nagyméretű, munkához is kiválóan használható asztal és olvasólámpa
- az elektromos eszközök töltésére konnektorok és USB csatlakozók.
- bisztrókocsi
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a vasúttársaság










Hozzászólások