A NAV megbízása alapján február közepétől kézbesíti a Magyar Posta az idei gépjárműadóról szóló határozatokat. Az adó első részletét 2021. április 15-ig, a második részletét szeptember 15-ig kell majd megfizetni.
A gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat idén már a NAV látja el. A fizetendő adóról, a fizetési határidőkről és az új gépjárműadó-bevételi számláról szóló levelek kézbesítése február közepén indult meg. Nagyjából 3 millió 200 ezer gépjármű-üzembentartó érintett, ennyien kapnak majd személyesen átvehető, hivatalos iratot. A levelek gyártása és kézbesítése azonban több hetet is igénybe vehet majd, de a gépjárműadó befizetésével érdemes várni a határozat átvételéig, hiszen abban minden információ szerepel.
A korábbi évekhez képest, most a gépjárműadó első részletét március 15. helyett idén elég április 15-ig befizetni, a második részletet pedig szeptember 15-ig, a 410-es adónemhez tartozó, 10032000-01079160 számú, NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számlára. A befizetés során a közlemény rovatba először az adószámot vagy az adóazonosító jelet kell beírni, majd a jármű rendszámát. Figyeljenek oda, hiszen, ha ez elmarad, akkor a NAV nem, vagy csak késedelmesen tudja a befizetett összeget a befizetőhöz kapcsolni.
Banki átutalással is lehet fizetni. A levélhez mellékelt csekken, az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül szintén lehetséges átutalással vagy akár az ügyfélszolgálatokon bankkártyával a fizetés. Ha a csekk elveszne, akkor újat a NAV ügyfélszolgálatán lehet kérni.
A 2020. december 31-én meglévő adómentességet és szüneteltetést az önkormányzatok adatszolgáltatása alapján a NAV automatikusan figyelembe vette az adó kivetésénél, ezért ezt nem kell újból bejelenteni. A 2021. január 1-jétől keletkezett, módosult és bejelentett mentességek nyilvántartásba vételéről a NAV nem küld határozatot.










Hozzászólások