A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein -ennek értelmében Debrecenben is- az ügyfeleket csak előzetes, online időpontfoglalással fogadják.
Azonban mint írják, az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető, de a kormányablakokban működő NAV-ablakokban a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, időpontfoglalás szükséges, melyet csak halaszthatatlan esetben tegyenek.
A személyes ügyintézés helyett kérik, hogy otthonról lépjenek kapcsolatba az ügyfelek a NAV munkatársaival, ha az ügyintézés fajtája azt lehetővé teszi. Gyors és rugalmas ügyintézést ígérnek, melyet telefonon vagy elektronikus szolgáltatás keretén belül biztosítanak.
Konkrét ügyek intézéséhez ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere a 06-80/20-21-22 számon. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.
Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.
Az elektronikusan intézhető ügyekről (többek között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése) és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.
Hozzászólások