A határállomások mellett nyilván látta a táblákat, amelyek a sebességhatárokról, nappali világításról szólnak. Azok régről maradtak ott, ne is foglalkozzon velük – javasolja a totalcar.hu.
Ön, mint külföldi, könnyen hihetné például, hogy nálunk lakott területen 50 km/órás sebességgel szabad menni. Szabadni szabad, de valójában az a kérdés, hogy mennyivel lehet. Elvégre annyival lehet menni, amennyiért még nem büntet meg a rendőr. És ez egy fura kis ország, a bírságolási rendeletben azt mondják, hogy ha a sebességhatár 50 km/óra, akkor a legkisebb büntetési tételhez (tanulja meg a kifejezést: 30 springs) legalább 65-tel kell menni. Igen ám, de a műszereknek is van egy hibahatára, ezért aztán a rendőrök 69 km/órára állítják be a traffipaxot.
Tehát a mi rendőreink azért a kis aprópénzért, ami az 50-68 km/óra között van, le sem hajolnak. Minek pöcsöljenek? Bedugulna a város, meg amennyibe a magyar bürokrácia kerül, tényleg többet buknának az egészen adófizetők, tértivevényes levelezéssel, aktagyártással, satöbbivel. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen kisebb szabálysértés esetén még működik a vallomásmegtagadás intézménye, vagyis mindegyik autóst el kéne kapni a helyszínen és jól megbüntetni, mert amilyen nyakas a magyar, utólag úgyis 90 százalékuk letagadná.
Ennek megfelelően nyugodjon meg, ha siet. Országúton a 90 helyett 105 a bírságolási határ, autópályán már 150-ig biztos nem szólnak az emberhez. (Akit érdekelnek a részletek, 50 km/h-ig, 50-100 között és 100 fölött sávozták be a büntetési tételeket.)










Hozzászólások