A 4-es számú főút és a két települést összekötő, 48 km hosszú vasúti szakasz is megújul.
Egy 2017-ben megkötött stratégiai megállapodásnak köszönhetően javulnak a közlekedési feltételek Debrecen és Nyíregyháza között- olvasható az önkormányzati sajtóiroda közleményében. Mint írják, az együttműködés célja az Észak-alföldi régió versenyképességének növelése.
A megállapodás keretében hamarosan megkezdődhet a 4-es főközlekedési út 2×2 sávossá fejlesztésének, illetve a 48 kilométer hosszú kétvágányú vasúti vonalszakasz fejlesztésének tervezése.
jelentette be a Papp László, Debrecen polgármester.

Hozzátette: a kormány egyrészt elrendelte a 4-es számú főút bővítésére vonatkozó projekt előkészítését és nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánította. Emellett döntés született a két város közötti vasúti kapcsolat, az ország egyik legjelentősebb vasúthálózati elemének, a 100-as vasúti fővonalnak a fejlesztéséről is.
A 4-es számú főutat érintő projekt előkészítési munkálataira, már korábban kiírta a közbeszerzést a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.)
Sikeres és eredményes eljárás esetén a keretszerződés júliusra jön majd létre, akkor lehet a konkrét feladat kapcsán újbóli ajánlattételre felkérni az ajánlattevőket.
emelte ki a polgármester.
A két város együttműködik a kormány Creative Region – Határtalan fejlődés programjában is, amelyet 2020-ban a Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Szolnok tengelyű észak-magyarországi térség határon átívelő komplex fejlesztésére hoztak létre – tette hozzá Papp László.
Nyíregyháza és Debrecen tud régióban gondolkodni, a két város közgyűlése egyhangúlag hagyta jóvá a stratégiai együttműködési megállapodást. A két megyeszékhely között naponta több ezer ember utazik, ezért is fontos a közúti és a vasúti fejlesztés. Reményeim szerint, a most kezdődő tervezési munkának a következő években „kézzel fogható” eredményei lesznek.
mondta Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.
Az önkormányzat közleménye kitér arra is, hogy a vonatok jelenleg maximum 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a két település között. A korszerűsítés végére akár 160 kilométeres sebességgel is haladhatnak, ezzel várhatóan csökkentve a jelenlegi menetidőt. A felújítás során elkészül a vonalszakasz és állomásainak biztosítóberendezési és távközlési korszerűsítése, a KÖFI (Központi Forgalomirányító Rendszer) távvezérlés kiépítése, valamint az ETCS (Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítése. A fejlesztés része lesz az állomási akadálymentesítés, az előterek felújítása és egy P+R parkoló megépítése is. A tervezési szakaszon jelenleg négy állomás (Apafa, Hajdúhadház, Újfehértó, Császárszállás) és három megállóhely(Debrecen-Csapókert, Bocskaikert, Téglás) található. A tervezési munka idén júniusban indul, a végleges engedélyezési tervek elkészítése és az engedélyek megszerzése várhatóan 15 hónapot vesznek igénybe.










Hozzászólások