A több hónapnyi digitális oktatás hatásaira is kiváncsi volt az Oktatási Hivatal.
Érződik a digitális oktatás negatív hatása az idei országos kompetenciamérés eredményén, azonban az Oktatási Hivatal szerint így is jó eredményt produkáltak a magyar diákok- derül ki az oktatásügyet frissen megnyerő Belügyminisztérium közleményéből. Min írják,
a kompetenciamérés minden évben a 6., 8. és 10. évfolyam tanulóinak szövegértési és matematikai kompetenciáit vizsgálja. A mérésre járványügyi okokból egy év kihagyást követően, 2021 májusában került sor. A nemzetközi tapasztalatok alapján várható volt, hogy a digitális munkarend bevezetése, a világjárvány negatív hatást fog gyakorolni a tanulók eredményeire, kérdéses legfeljebb az lehetett, hogy azok mely évfolyamokon milyen mértékben csökkennek.
Az eredmények ismeretében az Oktatási Hivatal szerint mégsem szerepeltek olyan rosszul a magyar diákok.
az eredmények azt mutatják, hogy a 10. és a 8. évfolyamon az eredmények a negatív várakozás ellenére sem tértek el érdemben az előző évek átlagától, ezeken az évfolyamokon a tanulók a tantermen kívüli, digitális munkarendben is az előző évekhez hasonlóan teljesítettek. A hatodik évfolyamon matematikából az előző 12 év átlageredményéhez képest 1,7%, a szövegértés terén 0,7% a csökkenés mértéke, ami az adott körülmények között jó eredménynek számít.
A közlemény kitér arra is, hogy az elmúlt 5 mérés arra is rávilágított, hogy javult az iskolák hátránykompenzáló képessége, azaz a családi háttér hiányosságait jobban tudja ellensúlyozni az intézmény.
Azt bíztatónak tartja a hivatal, hogy a korábbi markáns különbség a kis és nagytelepülések között nem nőtt tovább a járvány ellenére sem, ami szerintük
Hozzászólások