Több más európai országhoz hasonlóan járna el Magyarország.
A 24.hu vette észre elsőként az Európai Unió Hivatalos Lapjában azt a felhívást, mely szerint csaknem 2000 kilométernyi gyorsforgalmi utat adna a kormány koncesszióba 35 évre. A hirdetményt a Nemzeti Koncessziós Iroda tette közzé. Az értesítőben leírtak szerint a szolgáltatásmegrendelés
Magyarországi többségében meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózati elemek tekintetében (ca. 1662 km alaphálózat + 381 km kiegészítő hálózat) tervezési, felújítási, építési, ennek ellenőrzési, továbbá üzemeltetési, karbantartási és e tevékenységek finanszírozására vonatkozó feladatok ellátására vonatkozik, rendelkezésre állási díj és szolgáltatási díj fizetése mellett, az üzemeltetésbe adás időpontjától a koncessziós időszak (35 év) lejártáig.
A Kormányzati Tájékoztatási Központ közleménye szerint az átszervezést
több más európai országhoz hasonlóan a Kormány döntése értelmében Magyarország is koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya felújításokat, tekintettel arra, hogy az uniós tárgyalások eredményeképpen várhatóan sem az RRF, sem az MMF keretéből Magyarország nem tud majd önállóan autópályát építeni. […] A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére ezáltal gyorsabb ütemben kerülhet sor, a koncessziós modell finanszírozása az államadósság-kezelés konzervatív kormányzati kereteiben valósul meg, az államadósság érdemi növelése nélkül.










Hozzászólások