A természettudományi után, most a közlekedési múzeumot is vidékre költöztetné az Építési és Beruházási Minisztérium.
Meglepő infomáció birtokába jutott a Népszava: vidékre költözhet a 2015-ben bezárt közlekedési múzeum. A lap értesülései szerint,
az építési minisztérium egyik államtitkára az elmúlt hetekben több helyen is említést tett arról az elképzelésről, miszerint a közlekedési gyűjteménynek jobb helye lehetne vidéken, például Nyíregyházán vagy Debrecenben.
Ha az utóbbi válna a közlekedési gyűjtemény új befogadójává, akkor a hajdúsági megyeszékhely igazán széles múzeumi szortimenttel rendelkezne. Ahogy arról korábban portálunk is beszámolt, 2023 elejére készülhet el a megvalósíthatósági tanulmány
a volt Loki-pályára megálmodott természettudományi múzeum épületével kapcsolatban.
A kormánnyal 2021 év végén kötött megállapodást Debrecen önkormányzatával, mely szerint 2,4 milliárd forintot költhet az előkészületekre a település. A közlekedési múzeum helyzete viszont másabb: a Városligetben lévő intézményt 2015-ben bezárták, az épületet 2017-ben elbontották. A legutóbbi hírek szerint
a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepén húzták volna fel a múzeum új épületét, ami most ismét borulni látszik.
A Népszava cikke arra is rávilágít, hogy bár a projekt korábbi „gazdája” az épp utolsó táncát járó Technológiai és Ipari Minisztérium volt, a közlekedés ügyét Lázár János tárcája kapta meg, aki több platformon is kifejtette már, hogy a vidéket kívánja erősíteni, amibe a múzeum költöztetése is beleillik.
A vidéki helyszínválasztással ugyanakkor kidobnák az új múzeum létesítésének előkészítésére kapott 10 milliárdot és a tervezésre költött csaknem 8 milliárd forintot is.
írja a lap.
A Kőbűnyai útra tervezett épület már az építési engedélyt is megkapta, a kivitelezésig, már csak részletes kiviteli tervek hiányoznak amiknek befejezési határideje 2023 eleje. A portál megkereste az épülettel még nem, de főigazgatóval már rendelkező Közlekedési Múzeumot. Válaszukban azt írták,
Az új közlekedési múzeum tervezése a korábbi kormányhatározatnak megfelelő rendben, késedelem nélkül, jelenleg is zajlik. A felülvizsgálat alatt álló állami beruházások elindítása a központi költségvetés helyzetének függvényében, az Építési és Beruházási Minisztérium javaslatára, a kormány döntésének megfelelően ütemezhető. […] A kivitelezés várható időigénye az építkezés megkezdésétől számított mintegy 28-30 hónap. A beruházás döntő részben központi költségvetési forrásokból valósulhat meg. A működés kereteiről, így helyszínéről pedig a kormány dönt.
A költözésről szóló értesülést tehát nem cáfolták, azonban a lap az illetékes tárcát is megkereste.
A még el nem kezdett állami beruházások felfüggesztésére vonatkozó kormányhatározat a fővárosi múzeumi projektekre is érvényes. Ezek megvalósításáról a kormány egyedi döntéseket hoz. Ez tartalmazza majd az ütemezést és a forrás megjelölését is. A közlekedési múzeumról, illetve a Városligetbe tervezett Új Nemzeti Galériáról még nem született döntés, a nevezett kulturális beruházások ügye még nem is került a kormány elé. Az Új Nemzeti Galéria vidéki helyszínen történő megvalósítására bizonyosan nem kerül sor, a közlekedési múzeum esetében ezt nem lehet ilyen határozottan kijelenteni.










Hozzászólások