A legfontosabb és legkeresettebb termékek kínálatában nőtt a hazai termékek aránya.
Egyre több a magyar élelmiszer a boltokban- írja az MTI a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) mai sajtótájékoztatóján elhangzottakra hivatkozva.
Kasza Gyula a Nébih előadója elmondta,
a vizsgálat szerint 2020-ban 70,5 százalék, 2021-ben 71,3 százalék volt az üzletekben a belföldi beszállítók termékeinek aránya. A magyar tulajdonú üzletláncok teljesítettek a legjobban a vizsgálat során. A magyar áru aránya jellemzően az alacsonyabb hozzáadott értéket tartalmazó termékcsoportokban magasabb.
A Nébih 60 kiskereskedelmi egységben vizsgálta a legalapvetőbb élelmiszereket, többek között a csirke- és sertéshúst, húskészítményeket, tejet és tejtermékeket, tojást, mézet, zöldségeket, gyümölcsöket, konzerveket, befőtteket.
Ide kapcsolódik, olvasta már?
Hozzászólások