Tagadhatatlan tény, hogy a TikToknak sikerült felkeltenie világszerte sok felhasználó figyelmét, annak ellenére, hogy egyes országokban, mint például az Egyesült Államokban és Indiában, politikai akadályok nehezítik a platform térhódítását. Azonban a TikTok bejelentette, hogy jelenleg 1 milliárd aktív felhasználója van világszerte.
Kínai vállalat lévén az amerikai kormány igencsak árgus szemekkel vizsgálta az app adatgyűjtési gyakorlatait és azokat a vádakat, miszerint amerikai állampolgárok után kémkedik az alkalmazás. A Trump adminisztráció idején feketelistára kerülés is fenyegette, hacsak nem köt megállapodást egy amerikai céggel. Hónapokkal később pedig arról reppentek fel hírek, miszerint ezek a tárgyalások Biden hivatalba lépése után meghiúsultak. Így elmondható az a tény, hogy igencsak kaotikus a helyzet a TikTok háza táján.
Anno az Instagram ezt a mérföldkövet 2018 nyarán érte el és igyekezett megőrizni népszerű közösségi alkalmazásként betöltött pozícióját. A TikTok és rövid videó formátumainak növekedésével az Instagram és a YouTube is megpróbálta beépíteni TikTok megjelenését az Instagram Reels és a YouTube Shorts szolgáltatásba. Még júliusban Adam Mosseri, az Instagram vezetője elismerte, hogy a TikTok nagy versenytársa lett a cégnek, így nekik is változniuk kell. Ennek hatására az eredetileg csak fényképmegosztó alkalmazásból egy olyan app fejlődött ki, mely négy fő fókuszra koncentrál: alkotók, videók, vásárlás és üzenetküldés.
Ugyan sokan nem szeretik és kifejezetten károsnak tartják, de egy dolog azonban bizonyos: a népszerűségi és használati trendeket figyelembe véve jelenleg az egyik leginkább fejlődő közösségi alkalmazás a TikTok. Kíváncsian várjuk, hogy vajon merre fejlődik tovább az alkalmazás és a jövőben mit tartogat a felhasználók számára.
Forrás: GSMArena
Kövesd a legfrissebb telekommunikációs híreket a tech rovatban!










Hozzászólások