Hosszú és rögös út vezetett a kivitelezés megkezdéséig.
Nincs több bizonytalanság, nincs több közbeszerzési határidő: hivatalosan is elkezdődött Debrecen egyik legforgalmasabb csomópontjának, a Nyíl utca- Hadházi út- Bem tér háromszögnek az átépítése– tudatta Papp László, Debrecen polgármestere tegnap a helyszínen.
Többször írtunk már arról, hogy milyen akadályokba ütközött a kivitelezés.
2019-ben került a beruházás a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hatáskörébe. A cél az volt, hogy a Bem tér felől egy egyenes és egy egyenes-balra kanyarodó sávot, a Hadházi út felől pedig lámpával irányított balra és jobbra kanyarodó sávot alakítsanak ki.
Tavaly év végén írták ki a közbeszerzést a munkálatokra, azonban nem érkezett érvényes ajánlat (erről ITT írtunk részletesen). 2020 utolsó napjaiban a város a NIF Zrt.-vel karöltve tett egy újabb kísérletet arra, hogy elinduljon végre a beruházás: ismét nyílt eljárás keretében keresték a kivitelezőt, ezúttal azonban a kiíráson is változtattak: csak a beruházás első elemére, azaz a Nyíl utca – Hadházi út- Bem tér csomópont átépítésére várták az ajánlatokat. A Füredi út-Bem tér csomópontjának átalakítása kikerült a projektből.
A közbeszerzési eljárás végül sikerrel zárult, a Közbeszerzési Értesítőben megjelent hirdetményből kiderült, hogy a beruházás költsége 1.15 milliárd forint, a nyertes pedig egy konzorcium, melyet a Debreceni Mélyépítő Holding Fővállalkozó és Tanácsadó Kft., a ZEMPLÉNKŐ Kft. és a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. alkot.

Még a nyertes megtalálása előtt elkezdődtek az előkészítési munkálatok is, most pedig beköltöztek a munkagépek a csomópontba. A beruházó NIF Zrt. honlapja szerint
A kivitelezés során elvégzik a csomópont teljes, a 33. sz. főúton 454 m hosszban, a csatlakozó szakaszokon összesen 230 m hosszban történő átépítését, megtörténik annak helyszínrajzi, magassági és keresztmetszeti átalakítása. A csomópont létesítményei úttartozékokkal, végleges forgalomtechnikai kialakítással, jelzőlámpás forgalomirányítással egészülnek ki. A beruházás részeként a kereszteződés közvetlen szomszédságában lévő Bem téri csomópont egyes ágain külön jobbra kanyarodó, szigettel elválasztott sávokat létesítenek. A két csomópont tervezése során kiemelt szerepet játszott a jelzőlámpák összehangolása. Az új jelzőlámpás csomópont esetében, valamint a megyei könyvtár előtti területen jelentős sávbővítés valósul meg. A Homok utcai csatlakozásnál lévő autóbuszmegálló nagy teherbírású bazaltbeton burkolattal kerül kialakításra.
A honlapon megjelent közlemény szerint a munkaterületen megtörtént a forgalomterelési létesítmények kiépítése, ezzel egyidőben
megkezdődött a Nyíl utcai kiemelt szegély bontása, a Hadházi úti buszöböl kiépítése és a Bem téri villamos felsővezeték tartó oszlopok alaptestjeinek betonozása.
A csomópont várhatóan 2022 májusára készül el. A csomópontban naponta csaknem 20 ezer autós halad át.
Hozzászólások