A Debreceni Egyetem (DE) széleskörű marketing és pályaorientációs stratégiájának és a felvételi szabályok változásának köszönhetően az elmúlt évek legsikeresebb felvételi jelentkezési időszakát tudhatja maga mögött – hangzott el a témában tartott keddi sajtótájékoztatón. Az előző évhez képest harmadával többen választották az intézményt, az országos 27%-os növekedéshez képest a DE 34%-os bővülést ért el a jelentkezéseket tekintve. Az intézményt összesen 19 676 felvételiző jelölte meg, első helyen 11 351-en.
Bartha Elek, a DE oktatási rektorhelyettese a felvételi eljárás jelentkezési adatairól szóló keddi sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a DE eredményei nem csak az országos tendenciát követik, hanem az egyetemnek is jelentős szerepe van a sikerben.
Olyan képzési struktúrájú az egyetemünk, mely szinte a teljes magyarországi felsőoktatási kínálatot lefedi
tájékoztatott az oktatási rektorhelyettes.
A jelentkezők számáról részleteket itt olvashat.
Az öt legnépszerűbb szak:
- ápolás és betegellátás alapképzés: 957
- pszichológia: 538
- kereskedelem és marketing: 508
- jogász: 475
- gazdálkodási és menedzsment képzést: 406
87%-os növekedés tapasztalható a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében élő jelentkezők számában, ezzel arányban emelkedett a Szolnok Campusra felvételizők száma is a tavalyi 361-ről 675-re. Pest vármegyéből is jóval többen jelentkeztek, mint tavaly. A tanárképzéssel kapcsolatban a rektorhelyettes hozzátette: az előző évi 298-hoz képest 441-en választották a DE-t ezen a területen.
Az új képzések is beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, így például a nyolc szakiránnyal induló kortárs könnyűzenei képzésre első helyen ötvenhatan jelentkeztek.
Pósánné Rácz Annamária, az egyetem oktatási főigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kiemelkedő felvételi eredmény elérésben meghatározó szerepet játszott a DE Oktatási Főigazgatóság koordinálásával végzett marketing tevékenység.
Számos szervezeti egység közösen szervezett szakmai beiskolázási rendezvényeket, ilyen volt a DExpo, amit idén első alkalommal Szolnokon is megtartott az egyetem, fontos volt az Educatio szakkiállításon való megjelenésünk, de a karok által szervezett középiskolai tanulmányi versenyek is növelték az intézmény népszerűségét. Olyan marketing tevékenységet folytattunk, amely a középiskolásokat igyekezett megszólítani, a közösségi oldalakon célzott posztokkal jelentkezett az egyetem, ezek révén nagyobb hatékonysággal értük el a fiatalokat. A vizsgált felsőoktatási intézmények mezőnyében az interakciók számát tekintve a Facebookon a második helyre, az Instagramon pedig az első helyre ért fel a DE. Igyekeztünk személyre szabott e-mailekben tájékoztatni a megváltozott felvételi körülményekről a középiskolásokat, hirdetéseket tettünk közzé a felvi-hu-n, valamint megjelent az intézmény a helyi tömegközlekedési eszközök és a bevásárlóközpontok reklámfelületein is
fogalmazott az oktatási főigazgató.
Molnár Dániel, a DE Doktorandusz Önkormányzatának (DÖK) elnöke elmondta: a beiskolázási eseményeken a leendő egyetemisták figyelmébe ajánlották a különféle képzésekben rejlő karrierlehetőségeket és a munkaerőpiaci igényekkel összehangban zajló magas színvonalú oktatást is.
Összetett beiskolázási és pályaorientációs tevékenység zajlott az egyetem szervezeti egységeinek együttműködésében. A kari nyílt napok, a sajtóban megjelent beszámolók, a középiskolai megjelenések, illetve szakmai előadások révén különböző szinteken volt jelen a DE. Az Oktatási Főigazgatóság és a Tanárképzési Központ a karokkal és a Hallgatói Önkormányzattal együttműködésben több mint hatvan középiskolában tartott általános, valamint kar- és szakspecifikus előadásokat, több ezer középiskolást megszólítva. A felveteli.unideb.hu oldalon található kapcsolati űrlapon az érdeklődő középiskolások, szülők és pedagógusok kérdéseket tehetnek fel a képzésekkel és az egyetemi élettel kapcsolatban
közölte a DÖK elnöke.
A felvételizők június 28-ig pótolhatják a még hiányzó dokumentumokat, és változtathatnak az intézmények sorrendjén. A felvételi ponthatárokat július 26-án hozzák nyilvánosságra. A felsőoktatási intézmények augusztus 8-ig értesítik a jelentkezőket arról, hogy felvételt nyertek-e az általuk megjelölt képzésekre.
További részletek az Alföld Televízió DíszUDvar című műsorában.
Forrás: DE M. Tóth Ildikó Sajtóközpont – BZS
Hozzászólások