Alig egy hónapja adta át a Debreceni Egyetem (DE) az országosan egyedülálló, oktatási célokat szolgáló E-sport Központját, máris nagyon népszerű a hallgatók, a sportolók és az oktatók körében egyaránt. A Gazdaságtudományi Kar (GTK) pénteki Gaming és e-sport óráján egy világbajnok sportoló is a monitor elé ült.
A szabadon választható tárgyat 2019-ben hirdette meg először a GTK. Népszerűségét jelzi, hogy minden félév elején alig egy óra alatt betelnek a helyek a kurzusra. Idén is a maximális, 20 fős létszámmal indulhatott a képzés, ami több mint játék.
Ráthonyi Gergely, a GTK Sportgazdasági és -menedzsment Intézet adjunktusa, a tárgy egyik oktatója kiemelte: a hallgatók sokat profitálhatnak az Gaming és e-sport órákon hallottakból, mivel olyan dolgokat is érintenek, amikre sokan nem is gondolnak az e-sport kapcsán.
A legtöbb embernek az ugrik be erről, hogy számítógépen játszunk. De ennél sokkal többről van szó, igyekszünk minél részletesebben beszélni a hallgatóknak az e-sport által érintett területekről. Próbáljuk kifejezetten a gazdasági oldaláról megközelíteni, az e-sport ökoszisztéma szereplőin keresztül. Vizsgáljuk társadalmi aspektusból és érintjük az eszközökkel kapcsolatos kérdéseket is. Olyan témákról is hallhatnak a fiatalok, hogy sport-e az e-sport vagy sem, illetve milyen feltételekkel válhat olimpiai sportággá
részletezte az oktató.
Fontosnak tartja emellett, hogy szó essen az e-sportolók fizikai és mentális felkészüléséről, valamint az e-sport veszélyeiről is. Ráthonyi Gergely hozzátette: hatalmas előrelépés, hogy az E-sport Központot az oktatás szolgálatába állították, az elméleti képzés mellett a gyakorlati oktatás is kiteljesedhet.
A legutóbbi órán a FIFA játéktörténetét ismerhették meg a hallgatók, ezúttal pedig a League of Legends online stratégiai játék kulisszáiba nyerhettek betekintést. Kiderült például, hogy ez a legnézettebb játék, havonta nagyjából 115 millióan játsszák.
A sokszoros világbajnok uszonyosúszó, Senánszky Petra is jelentkezett a tárgyra. A sportolónő második BSc-diplomájának megszerzésére készül a DE-n, biológiai tanulmányai után most a GTK sportszervező szakos hallgatója. A Gaming és e-sport kurzuson egyedüli lányként vesz részt ebben a félévben.
Régen is szerettem számítógépes játékokkal játszani, bár sok időm nem volt rá. Húgommal játszottunk felváltva egy babás játékkal, később ismertem meg a Leauge of Legends-t. Tetszik a grafika, a történet, a karakterek, ám ennek a kurzusnak köszönhetően sokkal mélyebb, gazdasági, társadalomtudományi ismereteket is szerezhetek ezen a területen
fogalmazott Senánszky Petra.
A sportolónő azt mondta: nagyon örül ennek a tárgynak, mert amellett, hogy ismereteit bővíti, kicsit fel is frissülhet az órákon. A hirek.unideb.hu-nak azt is elárulta, szeretne mesterképzésre jelentkezni a GTK-n, hiszen a sportdiplomácia vagy a sportszervezeteknél végzett munka lesz majd a jövőben az útja.
A DE E-Sport Központja hazánk egyedülálló, legnagyobb és kifejezetten oktatási célokat szolgáló e-sport létesítménye, mintegy 330 négyzetméteren 100 játékhellyel várja a tanulni vágyókat a Nagyerdei Stadion külső oldalán. A létesítmény a Gazdaságtudományi Kar mellett az Informatikai Kar és a Műszaki Kar képzéseit, céljait is segíti.
Forrás: DE M. Tóth Ildikó Sajtóközpont – PKZs
Hozzászólások