A projekt első üteme is ennyibe került, indulhat a második ütem.
Ahogy arról korábban már portálunk is beszámolt, nagyszabású vasúti infrastruktúra-fejlesztéseket indított útjára a kormány 3 évvel ezelőtt a BMW-gyárnak is otthont adó Észak-Nyugati Gazdadásgi Övezethez kapcsolódóan. Ma lezárult a projekt első üteme, melynek keretében
több mint 65 milliárd forintból újították fel a Debrecen és Balmazújváros közötti vasútvonalat.
A mai átadóünnepségen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, a projekt második szakaszának indulása nyomán
létrejön Kelet-Európa egyik legnagyobb ipari intermodális terminálja.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról is beszámolt, hogy
Magyarország mára kétségtelenül a töretlenül előrehaladó autóipari átalakulás egyik éllovasává, a hajdúsági város az ágazat fontos globális központjává vált, ahol jelenleg is mintegy 1000 milliárd forintnyi beruházás zajlik, miután a BMW ide helyezi jövőbeli elektromobilitási stratégiája fókuszát, miközben itt épül fel Európa legnagyobb elektromos akkumulátorgyára is.
Hozzátette, hogy a kormány Debrecen környékén nagy vasúti fejlesztésekről döntött,
két szakaszban 130 milliárd forintból újul meg a füzesabonyi és a balmazújvárosi vonal, korszerűsítik az állomásokat, újakat is építenek, illetve villamosítják a pályát.
A fejlesztésnek köszönhetően közvetlen kapcsolat épül ki a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet és a vasúti főközlekedési vonalak között. A második ütemmel létrejövő logisztikai központ a tárcavezető szerint
lehetővé teszi a BMW gyárának teljes körű kiszolgálását mind a vasútról, mind az autópályáról. Nemcsak a teherforgalmat fejlesztik, nemcsak lehetővé teszik azt, hogy a BMW az általa előállított autóknak a 70 százalékát vasúton szállítsa el innen, hanem gyorsabb eljutást biztosítanak Debrecen és a környékbeli települések között, a közösségi közlekedést kulturáltabbá és vonzóbbá teszik.
Emlékeztetett, hogy 2014 óta, a koronavírus-járvány miatti megtorpanást kivéve, minden évben sikerült megdönteni a beruházási rekordot. Míg tavaly 6,5 milliárd euróval dőlt meg a csúcs, idén
ez meg fog duplázódni, ami segít a növekedési pálya fenntartásában a nehéz körülmények és a külső nyomásgyakorlás ellenére.
mondta a miniszter.
Hozzászólások